A Travellerspoint blog

Paradiset...

... och det hela ihop med fyra mexicaner!

sunny 38 °C
View Nicaraugua summer 2009 on Sarah_S's travel map.

Torsdag morgonen klockan 4 ringde väckerklockan men jag hade legat vaken ett bra tag redan och var uppe innan jag ens han stänga av klockan. Half fem skulle taxit hämta mig. Det skulle ge mig exact tillräckligt med tid för att klä på mig, packa det sista och lämna huset utan att väcka nån. När tjugo över fyra taxichauffören började tuta som en galning var, lyckades han verkligen väcka alla i huset och grannarna med. Efter jag hade sagt Hejdå till alla som stog i dörrarna var jag äntligen på väg... och några timmar senare satt jag verkligen fot på BIG CORN ISLAND!
Det var första gången när jag flög i ett sånt litet plan där bara typ 15 pers fick plats och flyget känndes lite sådär, men inget jämfört med bootturen som jag fick ta för at komma från Big Corn till Little Corn, där jag skulle träffa mina vänner.
Killarna som körde booten som skulle ta oss från den ena ön till den andra lyckades verkligen att få alla, verkligen alla personer samt rycksäck med innehåll helt genomblötta.
Men till och med det kunde inte ändra humöret jag var på, jag skulle ju trots allt spendera 5 dager här i Caribbean ihop med 4 vänner. Vad vill man mer?

Och klockan 11 var jag framme, vår vandrarhem var direkt på stranden, hängmattor spännda mellan palmerna, havet så blå och grönt som man förväntade sig från alla dem vykorten man har sett, ...

Och så spenderade jag mina 5 dagar: sova ut, vakna sakta, en dopp i havet, cocosbröd till frukost, läsa i hängmattan och ibland en kort eller lite längre dopp o det kristallklara havet, läsa lite mer, snorkla lite (titta på haiar och koraller och underbart färjade fiskar, leta efter lite färscha mangon och kokosnötter, sova lite mer för man har ju ansträngt sig så mycket med att öppna kokosnötterna med maschetten, försöka lära mina 4 killkompissar att simma (det var den roligaste delen av dagen :-) ), sola lite mer och sen gå ut och äta otroligt god fisk eller crabbar eller .... till middag. Och efterdet tillbaks in i hängmatten och titta på sjärnorna och lyssna på havet. Många av kvällarna satt jag upp länge och pratade med Ramon o Federico över ditten och datten och hur man skulle kunna förbättra världen.

Och så tog en dag slut och en dag till och en dag till.... och innan jag ens hade förstått att jag hade kommit fram till Karibbean fick jag packa ihop mina grejer igen och lämna Corn Island igen. En plats mer som jag har sett, ett ställe mer som jag nog aldrig mer kommer komma tillbakas till, en vecka mer från vilken jag inte har mer kvar än några kort som knappt kan visa skönheten och ännu mer underbara minnen. Minnen som ibland få mig att glömma nutiden och att önska att jag skulle ibland kunna stanna tiden, bara för ett litet tag.

äöå

Posted by Sarah_S 14:42 Archived in Nicaragua Tagged women

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.